Jaapani kaasaegse tantsu töötuba 28. mai 2014

Jaapani kaasaegse tantsu töötuba ja etendused 7.-9. juunil Tallinnas. 
Jaapani kaasaegse tantsu töötuba "nmatu-posu#  
Töötuba toimub 7. ja 8. juunil kell 11-14.00 
Hind: 1 päev 7€ / 2 päeva 10€
NB! Töötoas osalemine eeldab varasemat tantsutreeningu kogemust
Töötoas osalejatel on soovi korral võimalus teha kaasa 9. juunil toimuval etendusõhtul.
Registreerimine kuni 3. juunini aadressil mai.soot@gmail.com

Töötoas tutvustavad grupi liikmed oma töömeetodeid. Jaapani tantsugrupi nmatu-posu (Tantsivad sportlased) liikmete taust põhineb Jaapani kehakultuuril, kust edasi on nad loonud oma kehakeele. Nende eesmärgiks on integreerida spordi ja kunstivaldkonnad.

Koreograafide looming on inspireeritud sportlasliku keha tööst, lihaspingutuse ja jõukasutuse atleetlikkusest ning kiirusest liikumises, samas esitatakse lugusid hea huumori ja maheda eneseirooniaga. Eestisse tooduna mõjub selline lähtepunkt ootamatult - meie väga spordilembeses ühiskonnas ei ole keegi sportlastest tulnud veel oma tantsutrupi loomise mõttelegi, rääkimata selle realiseerumisest.

nmatu-posu trupi üks juhtfiguure, koreograaf ja tantsija Takafumi Kodama töötab Miyazaki Ülikooli kultuuri ja haridusuuringute teaduskonnas tunnustatud pedagoogi ja teadlase professor Rumiko Takahashi käe all.

nmatu-posu etendusõhtu 9. juunil kell 19:00 näeb Tallinnas Okasroosikese Lossis taas Jaapani tantsukompaniid nmatu-posu, kes 2008. aastal võitis Eesti publiku südamed meisterliku kehakasutuse  ja ida kultuurile omase peenetundelisusega loodud lavastustega, mis pakkusid elamust nii silmale kui hingele.
etendusõhtu, mille nimeks samuti “nmatu-posu” toob vaatajani kolm lühitööd: ”issun-boshi”, videotöö ”Isuwaru” ja ”Action game with physical sensation”.
Videotreiler: https://www.youtube.com/watch?v=_1EsTq8ndg4
Piletid Piletilevist: http://www.piletilevi.ee/est/piletid/kogupere/muu/jaapani-tantsukunst-eestis-kolme-etenduse-ohtu-nmatu-posu---issun-boshi---isuwaru---action-game-with-physical-sensation-146838/
I
issun-boshi 30 minutit 「issun-boshi」
~Elasid kord ammusel ajal ühes külakeses üks vana mees ja tema naine. Neil polnud lapsi, seetõttu olid nad iga päev palvetanud ja Jumalalt palunud, et nad lapse saaksid.
“Jumal, palun anna meile laps. Isegi kui see on tollipikkune lapsuke, oleme ikka rahul.”
Ühel päeval õnnistati neid nende suureks üllatuseks väikese lapsega, kellel pikkust ainult ühe tolli jagu. Nad panid talle nimeks ‘Issun-boshi’ – Ühe Tolli Pikkune Poiss …
Tsitaat pärineb veebilehelt “Old Stories of Japan”/“Vanad Jaapani lood“ (http://www.geocities.co.jp/HeartLand-Gaien/7211/)

II
 Videotöö “Isuwaru” 5 minutit
 
III
Füüsilisi aistinguid pakkuv märulimäng  20 minutit
Kui Nintendo Entertainment System (NES), tuntud ka Famicomi nime all, 1980. aastatel suure pauguga turule tuli, võitis nende mängu virtuaalne reaalsus noorte südamed ja meeled. Mõni aasta hiljem lasti välja madaltehnoloogilised mänguasjad, mis kutsusid mängijaid „interaktiivsele tegevusele“. Nende praktilist tegevust pakkuvate mänguasjadega kaasnev füüsiline kogemus lummas silmapilkselt neid noori inimesi, kes juba niigi NESi virtuaalmaailmast haaratud olid.  Ühe sellise mänguasja nimi on “Actual fight Boxing Game – KENTOSHI”/“Pärisvõitlust imiteeriv poksimäng – KENTOSHI“   

Kommentaarid puuduvad

Lisa kommentaar

Email again: